Spelmagazijn > Nederlands > Menu > Foto's en verslagen > 07-09-2004

Titel (5K) Verslag

Star Quest missie, Sassenheim, 7 september 2004

Klik op de kleine foto's voor een vergroting.

Ronald's mariniers onderzoeken een gang

Op verzoek van Willem werd Star Quest weer eens op tafel gebracht. Willem had de regels een beetje voorbereid en ook de rol van slechterik. Bij het uitleggen van de spelregels moest nog het een en ander worden opgezocht en ook de speelstukken moesten nog worden uitgezocht. Maar eindelijk kon het avontuur beginnen. Ronald I, Jeroen en Lody stelden hun team samen: wapens werden uitgezocht, extra uitrusting en een opdrachtkaart. Doel van de missie was het vernietigen van alle monsters aan boord van het ruimteschip. Bonuspunten konden worden verdiend voor het uitschakelen van de Durfal. Ronald I was de eerste die met zijn team het ruimteschip betrad. Hij koos voor de voorzichtige aanpak en positioneerde eerst zijn mariniers. Jeroen kwam vervolgens op een andere locatie binnen. Voor hem waren er geen monsters binnen bereik. Lody daarentegen kwam vlakbij een kamer vol monsters binnen. Hij stormde dan ook wild binnen, maar zijn mariniers verstijfden van schrik en konden geen goed schot lossen. 

Lody (blauw) en Jeroen (rood)

Willem had zo'n massale aanval op het ruimteschip niet verwacht en zijn "gevaarlijke" monsters deden niet echt veel gevaarlijks. Ronald I opende ook de deur naar een kamer en wist de aanwezige monsters eenvoudig te elimineren. Op naar het volgende deel van het schip. Jeroen koos positie achter de mannen van Lody, die eindelijk wel de kamer veilig wist te stellen. Willem zorgde voor aanvoer van nieuwe monsters en verdeelde deze "eerlijk" over het schip. Ronald I ging de ene kant op, Jeroen en Lody de andere. Willem wist met zijn monsters niet veel schade aan te richten, maar kreeg de hulp van enkele kaarten. Een marinier van Lody en een marinier van Jeroen werden uitgeschakeld. De leider van Lody's team had het inmiddels wel flink te verduren gehad in man-tegen-man gevechten en hield zich verder wat afzijdig.

overleg tussen Jeroen en Lody

Ronald I ging soepeltjes door de kamers. Zijn doelzoekers bleken erg krachtig te zijn en hij gooide erg goed. In de lange rechte gangen kwam zijn laser goed van pas. Hij positioneerde zijn laser en raketwerper dan ook in het zicht van de gang en met de rest van zijn team maakte hij een omtrekkende beweging. Lody en Jeroen hadden zich inmiddels in een kamer verschanst en lieten de monsters in groepjes binnenvallen. De monsters waren echter niet sterk genoeg en langzaam maar zeker kwam het einde in zicht. Toen kwam de Durfal in zicht. Ronald I zette daar vol de aanval op in, maar het kostte hem toch een marinier. Ook zijn leider kreeg het zwaar te verduren. Hij riep om hulp, maar Jeroen en Lody hadden hun handen nog vol. Willem maakte een fout met zijn Durfal, waardoor Ronald I de kans kreeg om terug te slaan. Dat pakte zeer goed voor hem uit en de Durfal stortte in. 

een overzicht van het spelbord

Nu was het gebeurd voor Willem en konden de laatste monsters worden uitgeschakeld. Dit zou nog wel de doorslag geven voor de verdeling van de bonuspunten voor het hoofddoel. Opnieuw was Ronald I de gelukkige. 

Eindstand:

Ronald I 21 monsters verslagen 129 - 15 = 104 punten +1 rang
Jeroen 20 monsters verslagen 67 - 15 = 52 punten +3 onderscheidingen
Lody 13 monsters verslagen 38 - 10 = 28 punten +1 onderscheiding
Willem 5 mariniers verslagen 40 punten

De volgende keer zal Willem niet zo voorzichtig spelen en het de mariniers veel lastiger maken in een zelfverzonnen scenario. Wordt vervolgd.

Naar foto's en verslagen
Naar boven / Naar menu

Spelmagazijnby Ronald Hoekstra - 2004